چشمه گلگیر

زمان ارسال : دیروز 17:15 نظرات : 0 موضوعات : گردشگری بازدید ها : 2

یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان مسجد سلیمان چشمه های آب درمانی گلگیر می باشد. این چشمه ‌ها برای درمان بیماری ‌های پوستی بسیار مفید هستند. 

تپه گلگیر مسجدسلیمان

زمان ارسال : 27 خرداد 2024 19:04 نظرات : 0 موضوعات : گردشگری بازدید ها : 4

تپه باستانی گُلگیر در استان خوزستان واقع شده است. قدمت این اثر تاریخی به هزاره پنجم می رسد و آثاری از دوره هخامنشیان نیز در آن کشف شده‌ است. تپه باستانی گلگیر که از جاهای دیدنی مسجد سلیمان به شمار می ‌رود، به شماره ۳۰۷۲ تاریخ ۱۷/۱۱/۹۷ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

آبشار نگین شیمبار

زمان ارسال : 25 خرداد 2024 19:49 نظرات : 0 موضوعات : گردشگری بازدید ها : 8

آبشار نگين از مقاصد طبیعت ‌گردی و جاهای دیدنی مسجد سلیمان است که در روستايی به همين نام، در نقطه ‌ای مهجور و دورافتاده در ميان کوه‌ ها و دشت ‌های شيمبار، در شمال درياچه سد شهيد عباسپور واقع شده است. مناظر اطراف آبشار نگین بسیار دیدنی و رویایی است. دره‌ های عمیق و هیجان انگیز و درختان بلوط زیبایی این نگین درخشان را دوچندان کرده اند. در بخش پایینی آبشار نیز دشت خرم و سرسبز نگین قرار دارد که به کناره‌ های دریاچه سد شهید عباسپور ختم می‌ گردد.

آتشکده جاویدان مسجد سلیمان

زمان ارسال : 23 خرداد 2024 22:19 نظرات : 0 موضوعات : گردشگری بازدید ها : 23

آتشکده یا معبد جاویدا یا صفه سرمسجد از مهم ‌ترین اماکن باستانی استان خوزستان در شمال ‌شرقی مسجد سلیمان است. قدمت این بنا به هفت قرن قبل از میلاد باز می ‌گردد و کارشناسان معتقدند که معماران برای ساخت تخت جمشید از این بنا الهام گرفته ‌اند. 

امامزاده آرپناه لالی

زمان ارسال : 22 خرداد 2024 19:00 نظرات : 0 موضوعات : گردشگری بازدید ها : 11

در منطقه کوهستانى روستاى آرپناه و در شرق شهر لالى امامزاده سید حسن آرپناه قرار دارد که بین مردم محلی بسیار مورداحترام است. پایین بقعه نیز گورستانی با شیرهای سنگی به چشم می ‌خورد که دیدن آن خالی از لطف نیست.